اقتصاد مقاومتی، همگام با خانواده الهيه

*راه اندازی ربات تلگرامی خانواده الهیه در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی

«الان چندین هزار کارگاه و کارخانه ی متوسّط و کوچک در کشور هست؛ اگرچنانچه این آماری که به من داده اند و بنده گفتم که شصت درصد از اینها الان دچار بیکاری و تعطیل هستند درست باشد، خسارت است» این جملات هشدارگونه متعلق به بیانات نوروزی رهبر انقلاب است. بیاناتی که در آن یکی از محورها برای « نجات اقتصاد کشور» توجه به « بنگاه های کوچک و متوسط » بود.
چهار ماه بعد در دیدار با مسئولان نظام، بار دیگر ایشان بر این موضوع تأکید کرده و فرمودند یکی از کارهایی که به طور مشخّص مهم است در زمینه ی مسائل اقتصادی که هم مسئله ی رکود را میتواند تا حدود زیادی علاج کند و هم مسئله ی اشتغال را، پرداختن به صنایع کوچک و متوسّط است… احیاء صنایع کوچک و متوسّط یکی از برنامه های اساسی دولت باید باشد» این همه هشدار و پیگیری از سوی رهبر انقلاب اسلامی برای اینست که یکی از مهمترین ارکان سياست اقتصاد مقاومتي، یعنی «مردمي كردن اقتصاد» به ثمر برسد. زیرا «تجربه هم به ما نشان میدهد، بیانات و معارف اسلامی هم تأکید می کند که هرجا مردم می آیند دست خدا هم هست. یدَالله مَعَ الجَماعَة … و کمک الهی و پشتیبانی الهی هم هست.
اما وظیفه ما در اجرایی شدن این دستور العمل ها چیست؟
اگر به این موضوع توجه داشته باشیم که بنگاه هاي خرد، دايره وسيعي از مشاغل اشتغال زا – ازسبزي خردكني و پيك موتوري تا برنامه نويسي رايانه و فروش اينترنتي را در بر مي گيرند، به درک بهتری از آنچه رهبر انقلاب در بیانات خود فرمودند خواهیم رسید. اما متأسفانه در كشورما به شدت از آنها غفلت شده است. ويژگي اصلي بنگاه هاي خرد اين است كه ورود به آنها نه سرمايه هنگفتي نياز دارد و نه نیازمند روابط خاص اداری است، در عين حال با داشتن شمّ كارآفريني مي توان در آنها به سرعت رشد كرد. البته درست است كه تأسيس و تولد بنگاه هاي خرد در ايران، به سرمايه يا رابطه ی خاصی نياز ندارد اما ادامه ی حيات و تنفس اين بنگاه ها به فروش محصول و دسترسي به مشتري نياز دارد. به همین دلیل حمایت ما در معرفی و خرید از این مشاغل کوچک، می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کمک کند، تا هم چرخ تولید به حرکت در آید و هم جوانان ایرانی مشغول فعالیت و کار شوند. جواناني كه هر كدام مي توانند يك کارآفرین برتر در سطح کشور و یا حتی جهان شوند. پس راه مردمی کردن اقتصاد، اولاً تغییر ذهنیت های اشتباه درباره ی بنگاه های کوچک و متوسط است و ثانیاً رفع موانع متعدد مقابل تولد و رشد این بنگاه ها است. چراکه « آن چیزی که در متن جامعه اشتغال ایجاد می کند، تحرّک ایجاد می کند و طبقات پایین را بهره مند می کند، همین صنایع کوچک و متوسّط است.»
همانطور که در ماه های گذشته شاهد بودید ما اطلاعات مشاغل سهامدارانی که تمایل داشتند را طی چند نوبت فراخوان از طریق پیامک جمع آوری کردیم و با راه اندازی وب سایت ویژه ای تحت عنوان وب سایت خانواده الهیه به آدرس www.elfamily.ir ارتباط موثری را میان جامعه ۲۴ هزار نفری اعضای این خانواده بزرگ، فراهم ساختیم و در هفته های گذشته نیز با راه اندازی یک ربات تلگرامی ارتباط میان آن دسته از صاحبان مشاغل کوچک و متوسط که همگی اعضای خانواده الهیه هستند را با یکدیگر فراهم ساختیم، اکنون زمان عمل فرا رسیده، با خرید و تامین نیاز های خدماتی و عمومی از این لیست، به سهم خود در شکوفایی اقتصادی و مقاوم سازی اقتصادی خانواده بزرگ الهیه و کشور عزیزمان سهیم شویم. قطعاً افزایش و ارتقاء این مشاغل و حمایت همه ی ما از آنها گامی هرچند کوچک اما موثر در بهبود رکود اقتصادی فعلی است و انشاالله ثمرات آن رونق کارها و ایجاد اشتغال برای فرزندانمان خواهد بود.
در این راستا طرح های مدونی نهایی شده است که در زمان دیگری به اطلاع خواهد رسید، امیدواریم لطف خداوند در این راه نیز شامل حال همه ی ما باشد.