تعامل و هم اندیشی مدیر عامل شرکت الهیه با مدیران ستاد یاد واره شهداء ادوات خراسان

 روز گذشته ودر پنجمین روز از ماه محرم وهفته احیاء امر به معروف ونهی از منکر سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی رئیس ستاد یادواره شهدای ادوات خراسان به همراه سردار حسن امیری  با حضور در دفتر مدیرعامل محترم شرکت الهیه خراسان طی نشستی با اقای دکتر حسینی سرچشمه مدیر عامل این شرکت  بر تعامل و همکاری شرکت الهیه خراسان با ستاد یاد واره شهداء ادوات تاکید گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت الهیه  در این نشست صمیمی سردار اکبر نجاتی با اشاره به نقش یگان ادوات و نقش‌آفرینان آن در هشت سال دفاع مقدس  گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف در راستای پاسداشت شهدای ادوات یگان‌های رزم خراسان ارائه داد و پایبندی بر اصول و مبانی ایثار و شهادت را مورد تأکید قرار داد و ی حفظ و تقویت روحیه فداکاری و دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه بویژه در کلان شهر ی همچون مشهد مقدس  ضروری دانست. وافزود در این راستا با نشستهای مختلفی که با صاحب نظر ان وهنرمندان انجام شده است  مصمم هستیم با همفکری و هم اندیشی با پشکسوتان عرصه دفاع مقدس ومتخصصین در صنعت معماری شهری طرح  هنری نقش برجسته یادبود یگانهای ادوات استان خراسان در دوران دفاع مقدس را در بهترین مکان شهر مشهد وترجیحا در منطقه بزرگ قاسم آباد با همکاری و مساعدت شهرداری  اجراء نماییم. واز آقای دکتر حسینی سرچشمه در خواست نمودند تا در خصوص طرح یاد شده و مکانهایی که می توان این طرح ارزشمند را بخوبی در آن اجرا گردد نظر تخصصی خود را اعلام نماید.

انگاه مدیر عامل شرکت الهیه خراسان به شرائط و ضوابطی که یک  شهر از دیدگاه علمی بایستی داشته باشد اشاره نمود و گفت شهر مثل یک موجود زنده  مانند پیکر انسان است  و لذا همه چیز شهر بایستی متوازن باشد وی اضافه کرد،یک شهر پویا  از کاربری های زیادی تشکیل شده و یکی از کاربری های مهم آن فضای سبز شهری است که تامین آن باعث ایجاد شهر پایدار و نهایتا افزایش کیفیت زندگی و باعث آرامش می گردد. وقطعا اجرای المانهای جذاب هنری  با انتخاب صحیح مکان اجرای آن می تواند هم پیام و اهداف آن المان  رابه  راحتی به مخاطبین منتقل  نماید وهم آثار وبرکات فراوانی برای شهروندان خواهد داشت.

در پایان مقررشد تا با بررسی و انجام  کار شناسی لازم  شرکت الهیه مکانهای پیشنهادی مناسب اجرای المان  شهداء ادوات  در دوران دفاع مقدس را به ستاد یاد شده پیشنهاد نماید.

گفتنی است : سردار نجاتی از سال ۱۳۵۹ یعنی از همان روز‌های نخست جنگ به جبهه رفته و با آنکه پای راستش را از دست داده و به درجه جانبازی نایل شده، تا آخر کارزار دفاع مقدس، لحظه‌ای سنگر را خالی نکرده است. او در طی جنگ مسئول ادوات، معاون گردان تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع)، معاون تیپ امام موسی‌کاظم (ع) و مسئول ادوات تیپ الحدید بوده است. بعد از جنگ تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته امور دفاعی در دانشگاه امام حسین (ع) درسش را ادامه داد و به‌عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بازنشسته شد. او به معنای واقعی تاریخ شفاهی جنگ است و به طور تقریبی در همه علمیات‌ها حضور داشته است.