مناقصه حفظ و نگهداری اراضی صفی آباد  (مورخه 96/02/31)

“پایان مناقصه”

اين شرکت در نظر دارد جهت حفظ و نگهداری اراضی صفی آباد موارد زير را از طريق مناقصه واگذار نماييد.

1- حفاظت و نگهداری فضای سبز  باغ اراضی صفی آباد به متراژ 19 هکتار

توضیحات :

اجراء موراد ذیل به عهده پیمانکار است و هزینه جداگانه ای پرداخت نمی گردد :

تهیه ، حمل و تخلیه آب جهت آبیاری – آبیاری با سیستم تحت فشار- تغذیه گیاهی به صورت محلول پاشی و آبیاری – تهیه و اجرای کود دهی شیمیایی و دامی و کندکوب پای درختان و مخلوط با خاک- شستشوی درختان با محلول پاک کننده- تهیه سم وکنترل آفات و بیماری ها به صورت سم پاشی- اصلاح تشتک و جمع آوری و حمل خاک مازاد- وجین علف هرز به صورت دستی و حمل مواد زاید درختان- علف زنی داخل تشتک درختان- وجین علف های هرز به صورت مکانیکی با رتیواتور و گاو اهن- هرس سبز و زمستانه سر شاخه های خشک – حمل ضایعات درختان- نظافت و پاکسازی عرصه درختان- قیم گذاری- قطع و جمع آوری و حمل درختان خشک خطرناک- حفظ و نگهداری سطوح درختان- سرویس دوره ای و حفظ و نگهداری سیستم پمپاژ و تانکر آب- و دستگاه های آفت کش بیولوژیک و تابلو الکترو پمپ و تغذیه روشنایی- نگهبانی و انتظامات و گشت موتوری – تهیه نهاده ها به میزان مورد نیاز و موردتایید کارفرما

تعهدات پیمانکار:

1- مدت پیمان یک سال میباشد.

2- پرداخت هر گونه کسورات قانونی شامل بیمه، مالیات و غیره که به این قرارداد تعلق بگیرد بر عهده پیمانکار می باشد.

3- پيمانكار باید تعداد نيروي مورد نياز را با توجه به حجم كار و زمان انجام آن جهت اجراي موضوع پيمان تامين نمايد.

4- هر گونه تغيير و جابجائي نگهبان بايستي با اطلاع کارفرما  و با ارائه دلایل منطقي باشد.

5- پیمانکار می باید شرایط آب و هوایی و نزولات جوي و موقعيت جغرافيايي محل و امكان تهيه ابزار و ماشين آلات به تعداد كافي و امكانات اجرايي عمليات در فصول مختلف را با توجه به مدت اجراي كارها در نظر بگیرد.

6- پیمانکار مکلف است براساس ماده 120 قانون کار از به کار گیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار خودداری نماید. در صورت مشاهده تخلف بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر کارگر خارجی پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه اعمال و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد و در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه مقرر در این بند تعقیب کیفری براساس ماده 181 قانون کار به عمل خواهد آمد. ضمناً کلیه کارگران و کارکنان ایرانی نیز بایستی دارای شناسنامه کار باشند.

7- پيمانكار متعهد است از استخدام شاغلين وزارت خانه‌ها و ادارات و موسسات دولتي بدون اجازه مقامات مربوطه و همچنين از استخدام اشخاصي كه مشمول خدمت وظيفه بوده ولي برگ معافيت يا آماده به خدمت در دست ندارند خودداري نمايد.

8-پيمانكار بـايد قـبل از شروع عمليات يك نفر كارشناس كشاورزي (ترجيحاً باغبانی) به عنـوان نماینده تام الاختیار که دارای مهارت و اطلاع کافی در زمینۀ باغبانی بوده و مورد تأييد کارفرما باشد معرفي نمايد. نماينده پيمانكار موظف است در اوقات كار در كارگاه حاضر بوده و عمليات اجرايي تحت سرپرستي و نظارت او انجام شود، پيمانكار به منظور اجراي عمليات و دريافت دستورات از دستگاه نظارت و همچنين براي تنظيم صورت وضعيت هاي موقت اختيارات كافي به نمايندگان خود خواهد داد. هر نوع اخطار و ابلاغي كه مربوط به اجراي عمليات باشد و از طرف کارفرما به نمايندگان پيمانكار اعلام شود در حكم ابلاغ به پيمانكار خواهد بود، پيمانكار مي تواند در صورت لزوم نماينده یا نمایندگان خود را تعویض كند مشروط بر اينكه صلاحيت جانشيني او مورد قبول کارفرما باشد .

9- پيمانكار نمي تواند پيمان را به غير واگذار كند

10- پيمانكار مكلف است كليه استانداردهاي موجود تعیین شده توسط مراجع ذیصلاح کشور را رعايت نمايد.

11- پيمانكار مكلف است كليه قوانين،‌ دستورالعمل ها و مقررات مربوط به ايمني و حفاظت فني و بهداشت كار را در مورد كارگران رعايت كند. عواقب ناشي از برق گرفتگي و خفگي و نقص عضو كارگران و پرسنل مربوطه در حين اجراي كار به عهده پيمانكار است.

12- هر گاه در اثر عمليات پيمانكار به تاسيسات موجود در محدوده كار مانند تلفن، پست، آب، برق و گاز علائم و چراغ هاي راهنمائي و رانندگي و ساير تاسيسات متعلق به شهرداري و يا سازمان هاي ديگر و بخش خصوصي خسارت و يا صدماتي وارد شود پيمانكار مكلف است آنها را مرمت و يا خسارت وارده را پرداخت نمايد و کارفر ما هيچگونه مسئوليتي را در اين زمينه نداشته و نخواهد داشت.

13- كليه هزينه‌هاي مربوط به بهاء مصرف آب جهت آبیاری و اشتراك برق به عهده پیمانکار است

14-هزینه های مربوط به تعویض و تعميرات بر روي لوله‌هاي فرعي ، شيرآلات ، آبپاش ها ، قطره چکان ها ، بابلر ها ، لوله های آبده و … به عهده پيمانكار مي‌باشد.

15- در صورتيكه سهل‌انگاري پيمانكار سبب اتفاق در شبكه اصلي آبياري گردد كليه هزينه‌ها و تعميرات بر روي سيستم اصلی به عهده پيمانكار مي‌باشد.

16- تهيه ماشين آلات مورد نياز برای انجام عمليات مكانيزه به عهده پيمانكارمي باشد

17- مبارزه با علف های هرز:

  • مبارزه با علف هاي هرز بايستي بطور مستمر در بستر كاشت درختكاري، باند درختكاري و داخل جوي‌هاي آبياري و سایر فضاهای موجود در اراضی انجام گيرد. همچنین حق استفاده از هیچ گونه مبارزه شیمیایی با علف های هرز وجود ندارد.
  • عملیات مبارزه با علف های هرز می بایست به صورت مکانیکی( وجین و ریشه کنی) و دستی انجام گیرد.
  • علف هاي هرز دو ساله يا چند ساله كه از طريق ريزوم، استولن، پياز، بنه و… تكثير مي يابند بايستي ريشه كني شوند و اندام هاي زايشي آنها جمع آوري و از محل خارج شوند.

18- نظافت:

پيمانكار موظف است ضـايعات حـاصل از علـف زني، بـرگ هاي خشـك درختان و ساير ضايعات گياهي را به صورت روزانه نظافت و جمع آوري نموده واز محل خارج نماید.

تبصـره 1- پيمانـكار موظف است در فـصل برگ ريزان، برگ هاي جمع آوري شده را در كيسه هاي بزرگ جمع آوري و از محل خارج نماید.

تبصـره2- نظافت بايد به صورت مستمر در طول روز انجام شود. به طوري كه هيچگاه زباله و ضايعات در محدوده پيمان مشاهده نشود.

تبصره 3 – انتقال سر شاخه و چوب های حاصل از هرس درختان (هرس سبز-حذف سر شاخه های خشک ،حذف تنه جوش و پاجوش و قطاعی درختان خشک و خطری ، علف های هرز  و …) به مکان دیگر به تشخیص کارفرما به عهده پیمانکار است .

19- كود دهی(شیمیایی- آلی):

افزودن كودهاي شيميائي در فصول بهار و تابستان و زمستان مطابق جدول باغبانی

الف- پيمانكار موظف است به منظور بررسی خصوصيات خاك محدوده پيمان، حداقل تعداد 5 نمونه مركب، از مناطق تعيين شده توسط کارفرما و ضمن هماهنگي با شركت‌هاي معتبر آزمايش خاك كه داراي مجوز از سازمان جهاد كشاورزي مي‌باشند، تهیه نموده و نتايج را به کارفرما ارائه نمايد. كليه هزينه ‌هاي مرتبط، به صورت دقيق و كامل مي‌بايست توسط پيمانكار در قيمت پيشنهادي به کارفرما لحاظ گردد.

ب- پيمانكار مكلف است نظر به حساسيت و اهميت عمليات كود دهي در محدوده پيمان (شامل محلول‌پاشي، چالكود و …) با نظر و تأييد کارفرما ، در موعد مقرر نسبت به اجراي دقيق عمليات فوق اقدام نمايد.

ج- خريد و تهيه كودهاي مايع و جامد( حسب مورد) و كليه تركيبات كودي مطابق دستورالعمل کارفرما به عهده پيمانكار بوده كه مي‌بايست قبل از استفاده به تأييد رسيده باشد.

پیمانکار موظف است نسبت به كندوكوب خاك بستر درختان در فصل پائيز و زمستان و افزودن كود پوسيده دامي به میزان 10 تا 15 تن در هكتار، كود فسفره به میزان 100-150 كيلوگرم در هكتار( معادل  10 تا 15 گرم در متر مربع) و يا پخش كمپوست در بستر درختکاری با هماهنگی کارفرما اقدام نماید.

كوددهي درختان به صورت چالكود بر اساس دستورکار و با رعايت دستورالعمل کارفرما

عملیات کود دهی (محلول پاشی) درختان در صورت نیاز با نظرکارفرما در تعداد دفعات مورد نیاز (طبق دستورالعمل های صادره) انجام می پذیرد. در صورتی که کود آلی به سطح خاک اضافه شود پیمانکار موظف است نسبت به کُلش و مخلوط کردن خاک و کود در اسرع وقت اقدام نماید. بدیهی است در غیر این صورت بخش اعظمی از نیترات موجود در کود متصاعد و از دسترس گیاه خارج می شود.

20- آبياري

  • آبياري درختان بر حسب نوع بافت خاك، شرايط منطقه، وجود سيستم آبياري تحت‌فشار و … متفاوت بوده و توسط کارفرما دوره تناوب آبياري مشخص و ابلاغ مي گردد.
  • دوره تناوب آبياري درختان مسن بيشتر از درختان جوان خواهد بود.
  • در فصل پائيز و زمستان درختان به آبياري كمي احتياج داشته يا اصلاً احتياج ندارند كه تشخيص آن با کارفرما مي باشد .
  • آبياري درختان مي بايست در ساعات خنك تر شبانه روز انجام شود.

21- هرس و فرم دهی:

  • هرس درختان  معمولاً در فصل پاییزانجام مي شود و اين امر با توجه به نوع گونه درختان متفاوت خواهد بود (نحوه قطع و بریدن شاخه های قابل هرس برابر دستورالعمل های اجرایی کارفرما بوده و باید بلافاصله با چسب باغبانی پوشانیده شود).
  • سر شاخه‌هاي هرس شده (خشک یا سبز) مي بايست به فوريت از محل خارج شوند.

22- حذف پاجوش و تنه جوش

  • در تمام طول سال درختان بـايستي عاري از پا جوش و تنه جوش بوده و علاوه بر آن سر شاخه‌هاي خشك و آلوده به آفات و امراض در تمام طول سال قطع و حذف گردند .

23-اصلاح نهرها و جوي پشته‌ها و ترمیم تشتک:

به منظور ايجاد آبخور مناسب براي درختان مي بايست اصلاح نهرها و جوي پشته‌ها و. تشتک ها به صورت مستمر بطور مناسب انجام گردد.

تبصره1- در صورتی که آبخور و جوی و یا تشتک مربوط مناسب نباشد و آب به خارج از محل مصرف ریخته شود کارفرما  می تواند به تشخیص خود از پرداخت هزینه مربوطه خودداری کند.

تبصره2- درصورتی که محل تشتک یا باغچه آبخور درختان دارای خاک مازاد بوده و در محل درخت امکان آبیاری مناسب وجود نداشته باشد پیمانکار ملزم است به هزینه خود نسبت به جمع آوری خاک های مازاد و حمل آن به خارج از محدوده پیمان اقدام نماید.                                                                                                                                                                                                                     24- مبارزه با آفات و بيماري ها:

در ارتباط با كنترل شيميايي و يا غيرشيميايي عوامل پاتوژنيك، پيمانكار موظف است موارد ذيل را به طور دقيق اجرا نمايد.

الف- پيمانكار موظف است در فصول مختلف سال با توجه به دستورالعمل‌ ها و توصيه‌هاي فني کارفرما  در خصوص كنترل آفات و بيماري ها، در اسرع وقت و بدون هيچ گونه تعللي، اقدام به كنترل آفات و بيماري ها نمايد.

تبصره- عواقب ناشی از هر گونه كوتاهي يا تعللي از سوي پيمانكار در زمان اجرا يا نحوه اجرا، كه منجر به كاهش و اُفت راندمان عمليات مبارزه گردد، مستقيماً بر عهده پيمانكار است.

ب- تهيه و خريداري سموم مي‌بايست از مراكز فروش معتبر و داراي مجوز جهاد كشاورزي صورت گيرد. بديهي است استفاده از سموم قديمي، تاريخ گذشته و فاسد، مطلقاً ممنوع بوده و در صورت مشاهده به نحو مقتضي با آن شركت برخورد خواهد شد.

ج- پيمانكار مي‌بايست كليه عمليات سمپاشي را در غروب آفتاب و يا صبح زود انجام داده و از سمپاشي در طي روز و شرايط جوي ناپايدار به طور مثال هواي ابري، باراني ، باد و درجه حرارت‌هاي بالا و…. خودداري نمايد.

تبصره- اجرای سمپاشي در روزهای گرم علاوه بر كاهش راندمان عملیات در مواردی موجب گياه ‌سوزي و خسارت به درختان مي‌گردد.

پیمانکار موظف است نسبت به سم پاشي درختان  بر عليه آفات و بيماري ها با هماهنگي كارشناس کارفرما و با استفاده از سموم مناسب و در فصول مختلف سال با توجه به دستورالعمل و توصيه‌هاي فني مجاز از جمله زمان مصرف، نوع سم مصرفي، ميزان سم مصرفي، چگونگي مصرف و … اقدام نمايد .

د- استفاده از هر نوع سمي، خارج از توصيه‌هاي دستگاه نظارت، مي بايست قبل از استفاده به تأييد کارفرما برسد.

ه- پيمانكار موظف است در عمليات سمپاشي (با توجه به حساسيت عمليات) از كارگران با تجربه، ماهر و ادوات و پوشش مناسب از قبيل: لباس پوشيده برزنتي، ماسك‌هاي مخصوص فيلتر دار، دستكش و … استفاده نمايد . در غیر این صورت با پیمانکار برخورد خواهد شد. بدیهی است عواقب ناگوار ناشی از عدم اجرای صحیح عملیات به عهده پیمانکار است.

و- پيمانكار مي‌بايست در صورت لزوم برای تكميل عمليات مبارزه شيميايي از ساير روش‌هاي توصيه شده توسط کارفرما استفاده نمايد اين هزينه‌ها مي بايست در صورت وضعیت ارائه شده از سوي پيمانكار منظور گردد.

ز- چنانچه در طول مدت پيمان درختان يا پوشش گياهي محدوده پيمان مورد حمله و طغیان عامل پاتوژنیک خاصی قرار گیرد، پیمانکار مکلف است ضمن گزارش سریع به کارفرما نسبت به اجرای روش های توصیه شده اقدام نماید.

ح-پيمانكار موظف است در فصل زمستان و قبل از شروع فعاليت آفات و بيماري ها نسبت به سرويس كامل دستگاه‌هاي سمپاش، اقدام نمايد.

و- پیمانکار موظف است از کلیه درختان واقع در محدوده پیمان به صورت اصله به اصله بازدید داشته باشد و نتيجه مشاهدات خود را به صورت مکتوب به کارفرما اعلام نماید.

25- برف روبي و يخ زدايي درختان

برف روبي و يخ زدايي درختان در زمستان طبق اصول فني در مواقع بارش برف و يخبندان ضروري و الزامي مي‌باشد.

26- بريدن و ريشه كن نمودن درختان خشك و خطري:

الف- بريدن درختان خشك و خطري و حمل آن به خارج از محل عمليات به انضمام پر كردن جاي خالي با خاك مناسب و كوبيدن خاك به عهده پیمانکار است.

ب- شناسايي نوع و گونه درختان خشك و خطري در محدوده پيمان توسط پيمانكار و با تاييد کارفرما انجام می گردد.

ج- صورت جلسه اي با حضور پیمانکار و کارفرما كه در بردارنده دلايل خشكيدگي درختان است تهيه گردد و سپس نسبت به قطاعی اقدام شود.

د- در صورتي كه مشخص گردد خشكيدگي درختان توسط پيمانكار بوجود آمده برابر لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز و تصمیم کمیسیون ماده 7 رفتار خواهد شد.

27- خارج نمودن ريشه‌هاي باقي مانده در خاك:

پیمانکار موظف است نسبت به خارج نمودن ريشه‌هاي باقي مانده در خاك و حمل آن به خارج از محل عمليات به انضمام پر كردن جاي خالي با خاك مناسب و كوبيدن خاك با اعلام و دستورکار کارفرما اقدام نماید.

28- شستشوی درختان:

الف -این عملیات به منظور زدودن گرد و غبار از پوشش درختان و افزایش عملکرد فیزیولوژیکی گیاه می بایستی طبق دستورالعمل های ابلاغی و با لحاظ نمودن موارد ایمنی و فنی توسط پیمانکار صورت پذیرد.

ب- عمليات شستشوي درختان، مي‌بايست در شش ماهه اول سال، حداقل به صورت ماهيانه سه بار صورت گیرد و رعایت كليه احتياط‌هاي لازم جهت جلوگیری از سوانح از قبيل برق‌ گرفتگي، تصادفات و … به عهده پيمانكار بوده و کارفرما هيچ گونه مسئوليتي در اين خصوص نداشته و نخواهد داشت.

ج- پيمانكار موظف است كليه تجهيزات مورد نياز برای اجراي كامل عمليات شستشوي درختان از قبيل تانكرهاي متناسب با كار و تجهيزات جانبي مانند تركيبات شوينده و … را فراهم نمايد و كليه هزينه‌هاي اين عمليات مي‌بايست در مبلغ پيمان در نظر گرفته شود.

تبصره- هر گونه قصور و كوتاهي در عمليات شستشو (در كيفيت اجرا و يا عدم تكميل عمليات شستشوي ماهيانه)، به صورت جريمه از صورت وضعيت كسر مي‌گردد.

29- رگلاژ و قیم گذاری:

این عمل به منظور جلوگیری از خمیدگی و یا شکسته شدن درخت و نهال با استفاده از قرار دادن قیم متناسب با ارتفاع درخت می باشد (قیم مورد نظر به ابعاد 3×5/2 سانتی متر فارسی بر، نوع رنگ الوان سبز رنگ با کد رنگ154 بوده) و قرار دادن قیم مناسب و استاندارد در کنار درختان صورت می گ

30 -نگهبانی و حراست:

الف – به ازاي كاهش هر يك نفر نيروي نگهباني در يك روز، از حد پيش بيني شده در پيمان، جریمه مطابق نظر کارفرما به پیمانکار تعلق میگیرد

ب- پيمانكار مكلف به رعايت حفاظت و نگهباني كامل كليه موارد موضوع پيمان در تمام مدت شبانه‌روز مي‌باشد.

ج- پیمانکار موظف به اجرا حفاظت و حراست از محدوده پيمان به طور كامل می باشد ودرختان و فضاي محدوده پيمان و کلیه ابنیه ، مبلمان ، تاسیسات موجود می بایست به طور كامل مورد مراقبت قرار گيرد و در صورت ورود هرگونه خسارت ، سرقت و … پیمانکار ملزم رفع نقص یا جایگزینی خواهد بود.

د- پيمانكار موظف است با توجه به حساسيت كار، نكات ذيل را در خصوص پرسنل نگهبانی زير مجموعه رعايت نمايد:

  • الف- داشتن توانايي و تجربه لازم و سلامتي براي شغل مربوطه
  • ب- داشتن حداقل مدرك تحصيلي دیپلم
  • ج- تجربه و آموزش امور انتظامي و نگهبانی

تبصره1- نيروهاي فوق ‌الذكر نمي‌توانند از شاغلين نيروهاي مسلح و دواير دولتي باشند.

تبصره2- پيمانكار موظف است از پرسنل متأهل استفاده كند.

تبصره3- نيروهاي بكارگيري شده بايستي داراي توانائي‌هاي جسمي و تجربي و فرهنگي بوده و سن آنان بين 25 الي 50 سال باشد.

تبصره4- پيمانكار متعهد است براي ساعات يا ايام خاص مانند شب و روز جمعه و يا اعياد و مناسبت هاي ويژه از نيروهاي گشتي انتظامي برای كنترل بهتر استفاده نمايد.

31- شرح خدمات نگهداري سیستم های آبیاری تحت فشار

الف_ انشعابات و کنتورهای آب در سطح پیمان تحویل پیمانکار بوده و موظف به حفظ و نگهداری تعمیر ،  خرید ، جایگزینی ، نظافت و رفع نشتی ، ایمن سازی ، نصب قفل ، رفع نقص منهول و … می باشد .

ب-پیمانکار موظف به حفظ ، نگهداری ، نظافت ، رنگ آمیزی و سرویس مستمر   اتاق های تاسیسات ، ایستگاه های پمپاژ ، پمپ ها ، سیستم فیلتراسیون ، لوله ها ، اتصالات ، شیر آلات ، مانومتر ها و … خواهد بود .

ج-  در صورتی که  بنا به تشخیص کارفرما قصوری در حفظ و نگهداری موارد ذکر شده در این ماده توسط پیمانکار نباشد هزینه تعمیرات پمپ ها در قالب دستورالعمل صدور دستورکار قابل پرداخت خواهد بود.

32- پیمانکار میبایست هنگام عقد قرارداد یک فقره چک به میزان کل مبلغ قرارداد در وجه شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان به کارفرما تسلیم تا در صورت ایجاد خسارت نسبت به اخذ وجه آن اقدام گردد .

33- 10% مبلغ هر وضعیت تا هنگام تحویل بدون عیب و نقص کل کار و طی دوره تضمین در نزد کارفرما می ماند .

34- مبلغ تضمین شرکت در مناقصه 20/000/000 میلیون ریال به صورت وجه نقد به حساب شماره 6870939622 بانک ملت شعبه شهرک لشگر به نام شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان می باشد .

35-ضمانتنامه برنده مناقصه و نفر دوم نزد شرکت باقی می ماند و در صورت استنکاف برنده از اجرای تعهدات و امضاء قرارداد حداکثر به مدت یک هفته از اعلام برنده مناقصه سپرده مذکور بدون احتیاج به هر گونه اقدام اداری و قضایی ضبط خواهد شد .

35-کارفرما در رد یا قبول هر یک از پیشنهادات مختار است .

36- ابلاغ نتیجه مناقصه بصورت نامه ، فکس ، تلفنی و یا ارسال پیامک ( که مشخصات آن در ذیل آمده )خواهد بود و به منزله ابلاغ رسمی میباشد

متقاضیان میتوانند جهت دریافت اوراق شرکت در مناقصه از تاریخ درج آگهی تا ساعت ۱۴ مورخه 96/۰3/06 به دفتر فنی شرکت به آدرس مشهد ، بلوار الهیه ، حاشیه میدان ولی عصر (عج)، طبقه سوم شهرداری منطقه ۱۲ مراجعه نمایند.لازم به ذکر است هزینه آگهی بر عهده برنده مناقصه خواهد بود. تلفن :۱۳-۳۵۳۱۳۶۱۰-۰۵۱