محدوده طرح پروژه شهر سبز الهیه(بخش دوم )

همه چیز درباره پروژه شهرسبز الهیه :

همانطور که در پیام قبلی ملاحظه کردید بخش نخست توضیحاتی پیرامون پروژه فاخر ” شهرسبز” در ویدئویی که منتشر گردید ارائه شد. اینک در ادامه مباحث، بخش های بعدی بطور متناوب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بخش دوم:
برای نخستین بار سال 1389 طرح استفاده از 64 هکتار از اراضی شرکت واقع در غرب بلوار مهدیه در هیات مدیره شرکت الهیه مطرح گردید و این پیگیری ها پس از فراهم شدن شرایط در سال 1391 وارد فاز اجرایی شد. طی مدت 5 سال رایزنی های گسترده ای با سازمان ها و ارگانهای ذی ربط انجام شد و حاصل آن ورود این اراضی به محدوده شهری مشهد مقدس و تهیه طرح تفضیلی برای آن گردید.
عمده کاربری این اراضی مسکونی با تراکم بسیار کم (ویلایی) است . طی این طرح که پروژه شهر سبز الهیه نام گرفته است؛ برای نخستین بار در مشهد، منطقه ای با پوشش گیاهی مناسب و دسترسی آسان به ییلاقات شاندیز و طرقبه و با رویکرد “زندگی آرام” شکل می گیرد.
کلیه خدمات و امکانات رفاهی و زیرساختی برای ساکنین شهر سبز پیش بینی شده است. از جمله این خدمات میتوان به تفکیک شبکه های آب شرب و آب مصرفی و همچنین استفاده از انرژی های تجدید پذیر و مصالح ساختمانی قابل بازیافت اشاره نمود.

نمایی از پروژه شهر سبز الهیه01